Καλοσωρίσατε Επισκέπτη. Μπορείτε να κάνετε:
Συνολικά υπάρχουν 630 μέλη/επισκέπτες online στην ιστοσελίδα μας.
(κατεβάστε το πλουσιότερο υλικό εορτής !)
(έγγραφα οργάνωσης σχολείου και τάξης, έντυπα, βραβεία, αναμνηστικά, θυρεοί κτλ)
(εορτές, εκδηλώσεις, ασκήσεις, οργάνωση, προγράμματα, παρουσιάσεις, βραβεία, αναμνηστικά, εργασίες κτλ)
(Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου 2025)
(Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2025)
Πηγή ονομαστικών εορτών από το Eortologio.gr
1.1646$ | 0.8587€
Ανακοινώσεις Υπουργείου Παιδείας
Τηλεδιάσκεψη με τους Διευθυντές των Μουσικών Σχολείων, πραγματοποιήθηκε σήμερα, με πρωτοβουλία της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, διάρκειας σχεδόν δύο ωρών, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Γιάννη Παπαδομαρκάκη, καθώς και Περιφερειακών Διευθυντών και Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης, συζητήθηκαν όλα τα ζητήματα που αφορούν στην λειτουργία και των 52 Μουσικών Σχολείων που λειτουργούν στη χώρα και φοιτούν 13.002 μαθητές/τριες. Η Υπουργός, Σοφία Ζαχαράκη επεσήμανε ότι φέτος δόθηκε έμφαση στην έγκαιρη κάλυψη των αναγκών των σχολείων, ενώ συζήτησε με τους Διευθυντές όλες τις προτάσεις, περαιτέρω, βελτίωσης του πλαισίου λειτουργίας των συγκεκριμένων σχολείων που κατατέθηκαν κατά τη διάρκεια της συζήτησης.
Ετέθησαν επίσης, ζητήματα που σχετίζονται με τη διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων, τις εγγραφές αλλά και τις μετεγγραφές των μαθητών.
Η Υπουργός Παιδείας, αναφέρθηκε εκτενώς και στο πρόγραμμα ενίσχυσης με νέα μουσικά όργανα των σχολείων – μετά από 17 χρόνια. Στα συγκεκριμένα σχολεία μετά από σχετική απόφαση που έχει ήδη υπογραφεί από την Σοφία Ζαχαράκη και ανακοινωθεί επισήμως, θα αρχίσει από τις αρχές της νέας σχολικής χρονιάς, η διάθεση όλων των ειδών τα μουσικά όργανα, παραδοσιακά και μη: ταμπουρά, λύρα, ούτι, λαούτο, κ.α., βιολιά, τσέλο, κλασσικές & ηλεκτρικές κιθάρες, ηλεκτρικά πιάνα, φλάουτα, σαξόφωνα, τρομπέτες, βιμπράφωνο καθώς και ο αναγκαίος εξοπλισμός όπως υποπόδια, επιτοίχιες και επιδαπέδιες βάσεις, αναλόγια ορχήστρας – οργάνων, κουρδιστήρια και μετρονόμους.
Οι Διευθυντές των σχολείων εστίασαν σε διοικητικά ζητήματα καθώς και σε προβλήματα που αφορούν στις κτιριακές υποδομές, στη συντήρηση των μουσικών οργάνων και τη λειτουργικότητα των αιθουσών εκδηλώσεων.
Η Σοφία Ζαχαράκη, διαβεβαίωσε τους Διευθυντές των Μουσικών Σχολείων, ότι όλες οι προτάσεις που κατατέθηκαν στο πλαίσιο της συζήτησης, θα αξιολογηθούν με ορίζοντα εφαρμογής από το σχολικό έτος 2026–2027, και γνωστοποίησε ότι θα υπάρξει κοινή συνάντηση όλων των Μουσικών Σχολείων της χώρας, έως το τέλος του έτους.

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους προπτυχιακούς φοιτητές των Α.Ε.Ι. της χώρας, οι οποίοι έχουν εισαχθεί μέσω εξετάσεων πανελλαδικού επιπέδου Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.), ότι από τη Δευτέρα 01 Δεκεμβρίου 2025 έως και την Πέμπτη 04 Δεκεμβρίου 2025 και ώρα 14.00 μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για συμμετοχή στο πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας για το εαρινό εξάμηνο του ακαδ. έτους 2025-2026.
Κάθε ενδιαφερόμενος φοιτητής δύναται να υποβάλει αίτηση μετακίνησης προς ένα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής της επιλογής του και να δηλώσει έως τρία προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου του ίδιου Α.Ε.Ι. προς τα οποία επιθυμεί να μετακινηθεί κατά σειρά προτίμησης. Η ηλεκτρονική αίτηση συνοδεύεται απαραιτήτως από τα ακόλουθα δικαιολογητικά, τα οποία αναρτώνται στην ψηφιακή πλατφόρμα, με ευθύνη του αιτούντα:
- Αντίγραφο ακαδημαϊκής ταυτότητας,
- Βεβαίωση σπουδών του Τμήματος/της Μονοτμηματικής Σχολής,
- Σύντομο βιογραφικό σημείωμα βάσει του υποδείγματος Europass CV,
- Επιστολή κινήτρων συμμετοχής στο πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας, στην οποία αναλύονται οι λόγοι για τους οποίους θέλει να παρακολουθήσει εκπαιδευτικές δραστηριότητες των συγκεκριμένων προγραμμάτων σπουδών και να μετακινηθεί για ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο στο συγκεκριμένο Α.Ε.Ι.
Ο ενδιαφερόμενος φοιτητής/φοιτήτρια δύναται να συνυποβάλει πρόσθετα δικαιολογητικά, εφόσον κρίνει ότι αυτά δύνανται να συμβάλουν θετικά στην αξιολόγηση τους αιτήματος του (π.χ. πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας, συστατικές επιστολές διδακτικού προσωπικού, αντίγραφο τίτλων σπουδών, πιστοποιητικά γνώσης ξένων γλωσσών)
Η αίτηση υποβάλλεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://internalerasmus.it.minedu.gov.gr .
Για την είσοδό τους στην αντίστοιχη ηλεκτρονική εφαρμογή, οι αιτούντες θα χρησιμοποιήσουν το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password) που τους χορηγήθηκε από τη Γραμματεία της Σχολής ή του Τμήματός τους για τις ακαδημαϊκές υπηρεσίες (πχ φοιτητική Ταυτότητα, Εύδοξος κτλ) του Ιδρύματος στο οποίο φοιτούν.
Οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων φοιτητών και τα δικαιολογητικά διαβιβάζονται ηλεκτρονικά προς κάθε ΑΕΙ και αξιολογούνται από τη Συνέλευση του Τμήματος/της Μονοτμηματικής Σχολής υποδοχής.
Περισσότερες λεπτομέρειες μπορούν να αναζητήσουν οι ενδιαφερόμενοι στις συνημμένες Υπουργικές Αποφάσεις.
1. Πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας φοιτητών/τριών μεταξύ προγραμμάτων σπουδών πρώτου κύκλου των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) εδώ
2. Τροποποίηση της υπό στοιχεία 48880/Ζ1/ 2-5-2023 (Β’ 2904) κοινής απόφασης της Υπουργού και του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας φοιτητών/τριών μεταξύ προγραμμάτων σπουδών πρώτου κύκλου των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.)» εδώ

01-12-25 Δημοσιοποίηση Έκθεσης Περιστατικών εις βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας στην Ελλάδα έτους 2024
Το Τμήμα Θρησκευτικών Ελευθεριών και Διαθρησκευτικών Σχέσεων της Διεύθυνσης Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων δημοσιοποιεί την «Έκθεση για τα Περιστατικά εις βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας στην Ελλάδα» που έλαβαν χώρα κατά το έτος 2024.
Στο Εισαγωγικό μέρος (Ι) παρουσιάζεται το ιστορικό και το ισχύον θεσμικό πλαίσιο της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, καθώς και το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας στην Ελλάδα, με ειδική αναφορά στην ανέγερση και λειτουργία λατρευτικών χώρων. Ακολούθως, γίνεται αναφορά στο Δίκτυο καταγραφής περιστατικών, προσδιορίζονται τα είδη χώρων θρησκευτικής σημασίας που ελήφθησαν υπόψη και παρατίθεται κατάλογος με τους συνεργαζόμενους θρησκευτικούς και κρατικούς φορείς.
Στο δεύτερο μέρος (ΙΙ) παρατίθενται τα πάσης φύσεως περιστατικά σε βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας, τα οποία περιήλθαν σε γνώση της Υπηρεσίας, ανά θρησκευτική κοινότητα, συνοδευόμενα από ιστορικά, νομικά και στατιστικά στοιχεία κατά περίπτωση.
Συνολικά, για το έτος 2024 καταγράφηκαν 412 περιστατικά εις βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας, κατανεμόμενα ανά θρήσκευμα ως ακολούθως:
- Χριστιανισμός: 404 περιστατικά πάσης φύσεως (διαρρήξεις, κλοπές, βανδαλισμοί, ιεροσυλίες, νεκροσυλίες, συλήσεις τάφων, εμπρησμοί και λοιπές βεβηλώσεις).
Ειδικότερα:
- Ορθόδοξη Εκκλησία: 399 περιστατικά ήτοι το 96,84% επί του συνόλου,
- Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί (Γ.Ο.Χ.) - «Παλαιοημερολογίτες»: 3 περιστατικά ήτοι το 0,73% επί του συνόλου,
- Χριστιανοί Μάρτυρες του Ιεχωβά: 1 περιστατικό ήτοι το 0,24% επί του συνόλου,
- Μητρόπολη Ορθοδόξων Αρμενίων: 1 περιστατικό ήτοι το 0,24% επί του συνόλου,
- Ιουδαϊσμός: 5 περιστατικά ως επί το πλείστον αντισημιτικού χαρακτήρα ήτοι το 1,21% επί του συνόλου
- Μουσουλμανισμός: 3 περιστατικά, ήτοι το 0,73% επί του συνόλου.
Στο τρίτο μέρος (ΙΙΙ) ακολουθεί γεωγραφική και στατιστική απεικόνιση των δεδομένων υπό μορφή χαρτών και γραφημάτων, με αποτύπωση: α) της γεωγραφικής κατανομής των περιστατικών στην Επικράτεια ανά Θρήσκευμα,
β) της γεωγραφικής κατανομής του συνόλου των καταγεγραμμένων περιστατικών ανά Περιφέρεια,
γ) της χρονολογικής κατανομής των περιστατικών ανά μήνα,
δ) των εξιχνιασθέντων και μη εξιχνιασθέντων περιστατικών.
Ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων, κ. Γ. Καλαντζής στο εισαγωγικό του σημείωμα αναφέρει: «Με την παρούσα έκδοση συμπληρώνονται αισίως δέκα (10) έτη από τη δημοσιοποίηση της πρώτης Έκθεσης για τα περιστατικά εις βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας. Αυτό που το 2015 ήταν μία μεταρρύθμιση με στόχο την απόκτηση έγκυρων και αξιόπιστων στοιχείων, το 2025 είναι πλέον μια εδραιωμένη πρακτική […] Σε αυτή τη δεκαετή πορεία, η Έκθεση εμπλουτίστηκε με πολλές πληροφορίες που επιτρέπουν στον αναγνώστη να αποκτήσει μια σφαιρική αντίληψη για το ιστορικό και νομικό καθεστώς των θρησκευτικών κοινοτήτων της χώρας αλλά και τις απαραίτητες γνώσεις για το γενικότερο θεσμικό πλαίσιο της Ελλάδας σχετικά με την προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η ετήσια έκδοση της Έκθεσης υπηρετεί πλέον δύο αλληλοσυμπληρούμενους σκοπούς: αφενός την έγκυρη και αξιόπιστη καταγραφή των περιστατικών εις βάρος των χώρων θρησκευτικής σημασίας και αφετέρου την έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση για το τρέχον ελληνικό θεσμικό πλαίσιο, το οποίο εγγυάται και προστατεύει τη θρησκευτική ελευθερία, εμπλουτισμένη με ιστορικά στοιχεία των κυριότερων θρησκευτικών κοινοτήτων που διαβιούν στην χώρα».
Η «Έκθεση για τα Περιστατικά εις βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας στην Ελλάδα» έτους 2024 είναι αναρτημένη στον ιστότοπο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στον σύνδεσμο:

01-12-25 Κύρωση τελικού πίνακα επιλογής υποψηφίων Συμβούλων Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας και κλάδου ΠΕ82 Μηχανολόγων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, υλοποιεί ένα νέο, καινοτόμο πρόγραμμα ConnectΕdParents+, που στοχεύει στη στήριξη των γονέων προσφέροντας τους, τις γνώσεις και τα εργαλεία που χρειάζονται, προκειμένου να σταθούν ακόμη πιο αποτελεσματικά δίπλα στα παιδιά τους.
Κύριος σκοπός του προγράμματος είναι η ενεργή συμμετοχή των γονέων και κηδεμόνων ως βασικών πυλώνων της εκπαιδευτικής και ψυχοκοινωνικής στήριξης των παιδιών. Οι γονείς ενδυναμώνονται συμβουλευτικά και λειτουργικά ώστε να διαχειρίζονται κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν την σχολική καθημερινότητα, τη μάθηση και την ισορροπία των μαθητών. Σε μια εποχή γεμάτη νέες προκλήσεις — από τον σχολικό εκφοβισμό μέχρι τους κινδύνους της ψηφιακής ζωής — το πρόγραμμα αυτό έρχεται να ενισχύσει ουσιαστικά τη συνεργασία οικογένειας και σχολείου, προωθώντας μια εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς, με ίσες ευκαιρίες για όλους.
Το πρόγραμμα βασίζεται σε 4 θεματικούς άξονες:
- Αντιμετώπιση σχολικού εκφοβισμού.
- Συμβουλευτική και Ενημέρωση Γονέων για την Πρόληψη Εξαρτήσεων (αλκοόλ, ναρκωτικά, τυχερά παίγνια) και Βλαπτικών Συμπεριφορών.
- Σχολική απομάκρυνση και μαθησιακή αποδυνάμωση.
- Κίνδυνοι της ψηφιακής ζωής.
Στόχος του προγράμματος είναι να εξοπλίσουμε τους γονείς με πρακτικές λύσεις, αξιόπιστη ενημέρωση και συνεχή υποστήριξη, ώστε να μπορούν να αναγνωρίζουν έγκαιρα δυσκολίες, να ενισχύουν τη συναισθηματική ανθεκτικότητα των παιδιών και να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τους σύγχρονους κινδύνους.
Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα:
1. Ψηφιακή Πλατφόρμα ConnectEdParents+
Ένας ολοκληρωμένος ψηφιακός κόμβος ενημέρωσης και αλληλεπίδρασης, με: εκπαιδευτικό και συμβουλευτικό υλικό, παρακολούθηση προόδου, θεματικά forums με εποπτεία ειδικών.
2. Ασύγχρονο Εκπαιδευτικό Υλικό
Βίντεο, οδηγοί, SCORM αντικείμενα και πρακτικά εργαλεία αυτοκατευθυνόμενης εκπαίδευσης.
3. Διαδραστικές Κοινότητες Γονέων
Θεματικά forums και ψηφιακές ομάδες συζήτησης με δυνατότητα ανταλλαγής εμπειριών και λύσεων.
4. Δια ζώσης Δράσεις σε όλη τη χώρα:
- βιωματικά εργαστήρια με εξειδικευμένους επιστήμονες,
- ημερίδες και σεμινάρια,
- ομαδικές δράσεις συμβουλευτικής.
5. Podcasts & Webinars με Ειδικούς
Παραγωγή σύγχρονου οπτικοακουστικού υλικού βασισμένου στις ανάγκες των γονέων.
6. Οδηγοί και Εφαρμοστικά Εργαλεία
Έντυπο και ψηφιακό υλικό για χρήση στο σπίτι και τη συνεργασία με το σχολείο.
7. Συνεχής Διαμορφωτική Αξιολόγηση
Συστηματική αποτύπωση των αλλαγών στις στάσεις των γονέων, στη σχέση τους με το σχολείο και στις συμπεριφορές των παιδιών.
Το πρόγραμμα, προϋπολογισμού 3.500.000 ευρώ, υλοποιείται στο πλαίσιο του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης ΥΠΑΙΘΑ και συμβάλλει στον ευρωπαϊκό στόχο για μια πιο κοινωνική και συνεκτική Ευρώπη.
Η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε: «Σε μια εποχή, που τα παιδιά μας μεγαλώνουν μέσα σε έναν κόσμο πολύπλοκο, με νέες ψηφιακές συνήθειες, συναισθηματικές δυσκολίες και διαδικτυακούς κινδύνους, η Πολιτεία οφείλει να σταθεί στο πλευρό κάθε οικογένειας. Με το πρόγραμμα «ConnectEdParents+» κάνουμε ακριβώς αυτό: δίνουμε στους γονείς τα απαραίτητα εργαλεία, τη γνώση και τη δύναμη, να αισθάνονται ότι μπορούν να βρεθούν δίπλα στα παιδιά τους με μεγαλύτερη σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Όχι για να γίνουν «ειδικοί», αλλά για να νιώσουν πως δεν είναι μόνοι. Θέλουμε ένα σχολείο ανοιχτό, ασφαλές και συμπεριληπτικό. Κι αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς την ενεργή συμμετοχή της οικογένειας. Γι’ αυτό και επενδύουμε σε δράσεις που ενώνουν μεταξύ τους: βιωματικά εργαστήρια, ψηφιακά εργαλεία, επιστημονική υποστήριξη και κοινότητες γονέων, που μοιράζονται εμπειρίες και λύσεις. Πιστεύω βαθιά, ότι κάθε γονιός έχει μέσα του τη δύναμη να στηρίξει το παιδί του. Με αυτό το πρόγραμμα, τους δίνουμε τον χώρο και τις δυνατότητες να το κάνουν ακόμη πιο ουσιαστικά. Γιατί η πρόοδος των παιδιών και η οικογενειακή συνοχή δεν είναι ατομική υπόθεση, αλλά μας αφορά όλους».

28-11-25 Το Υπουργείο Παιδείας βράβευσε τους διακριθέντες του 2ου Εθνικού Διαγωνισμού Δεξιοτήτων και την ελληνική αποστολή EuroSkills 2025
Η Εκδήλωση Απονομής Βραβείων του 2ου Εθνικού Διαγωνισμού Δεξιοτήτων – EuroSkills 2025 πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, συγκεντρώνοντας τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας, ιδρυμάτων και εκπροσώπων φορέων, στελεχών της εκπαίδευσης, διευθυντών και εκπαιδευτικών των δομών ΕΕΚ, διαγωνιζομένων, εκπαιδευτών, εμπειρογνωμόνων και εθελοντών που στηρίζουν συστηματικά τον θεσμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
Την εκδήλωση τίμησαν με χαιρετισμούς ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνος Βλάσης, ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Νίκος Παπαϊωάννου, η Γενική Γραμματέας ΕΕΚ και ΔΒΜ κα Όλγα Καφετζοπούλου, η Πρόεδρος του Ιδρύματος Μποδοσάκη κα Αθηνά Δεσύπρη, η Διευθύντρια του τομέα Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού του ΣΕΒ κα Ντόρα Οικονόμου, ο Πρόεδρος του ΙΒΕΠΕ – ΣΕΒ κ. Κωνσταντίνος Κεσεντές, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ινστιτούτου Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ) κ. Πέτρος Καραμπίλας, ο εκπρόσωπος της SPACE HELLAS A.E. κ. Νικόλαος Ζαφειρόπουλος και ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων (ΕΛΙΤΗΕ) κ. Αθανάσιος Λιλάκος.
Ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνος Βλάσης εξήρε τους νέους της ΕΕΚ που συμμετείχαν τόσο στον 2ο Εθνικό Διαγωνισμό Δεξιοτήτων όσο και στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Euroskills Herning 2025 επισημαίνοντας ότι: «Η συμμετοχή σας είναι μία απόδειξη ότι η Ελλάδα δεν υπολείπεται σε ανθρώπινο δυναμικό υψηλού επιπέδου, έμπνευση και ψυχή. Εσείς είστε το πρότυπο για μια νέας γενιάς Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας, όπου η αριστεία μπορεί να φοράει στολή εργασίας, να κρατάει εργαλεία, να γράφει κώδικα, να φτιάχνει ρομπότ ή να σχεδιάζει κάτι τεχνικό, το οποίο αλλάζει την καθημερινότητα χιλιάδων ανθρώπων.
Σε αυτή την εκδήλωση, λοιπόν, δεν απονέμουμε απλώς βραβεία. Σε αυτή την τελετή επιβραβεύουμε το ταλέντο, την προσπάθεια, την αφοσίωση, την ομαδικότητα. Τιμούμε την πίστη των νέων να δημιουργήσουν έναν καλύτερο κόσμο μέσα από το επάγγελμά τους. Και ταυτόχρονα, δεσμευόμαστε ‒ ως Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ‒ να συνεχίζουμε να ενισχύουμε την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, εξασφαλίζοντας το κύρος και την προοπτική που της αξίζουν».
Η Γενική Γραμματέας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης κα Όλγα Καφετζοπούλου, ανέφερε: «Η διεξαγωγή εθνικών και ευρωπαϊκών διαγωνισμών δεξιοτήτων αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς τρόπους ανάδειξης της πραγματικής αξίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Οι διαγωνισμοί αυτοί δεν προσφέρουν μόνο μια ευκαιρία υγιούς ανταγωνισμού, αλλά λειτουργούν και ως καταλύτης για τη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση, την ενίσχυση της εξειδίκευσης και την αναγνώριση της Ε.Ε.Κ. ως ισότιμης διαδρομής μάθησης, που τόσο έχει ανάγκη η χώρα μας.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Ίδρυμα Μποδοσάκη και στον κ. Λουκά Ζαχείλα που συνέλαβαν την ιδέα και υποστήριξαν τη συμμετοχή μας στο WorldSkills Europe από το 2022. Ιδιαίτερες ευχαριστίες σε όλα τα μέλη της οργανωτικής και επιστημονικής επιτροπής που δούλεψαν εθελοντικά, τους φορείς υποστήριξής μας καθώς και στους συνοδοιπόρους στην ελληνική αποστολή στο Euroskills Herning 2025.
Εκφράζω τα πιο θερμά μου συγχαρητήρια σε όλους τους διαγωνιζόμενους και τους εύχομαι καλή πρόοδο και καλή επαγγελματική σταδιοδρομία».
Η Πρόεδρος του Ιδρύματος Μποδοσάκη κα Αθηνά Δεσύπρη τόνισε ότι: «Για το Ίδρυμα Μποδοσάκη η προαγωγή της παιδείας αποτελεί στρατηγικό άξονα δράσης. Δίδουμε βαρύτητα στην τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση και πιστεύουμε ότι με την κατάλληλη αναμόρφωση μπορεί να οδηγήσει στην ενίσχυση της απασχόλησης και της παραγωγικότητας.
Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που η πρωτοβουλία και η δωρεά του Ιδρύματος Μποδοσάκη κατέστησαν δυνατή την εγγραφή της Ελλάδας στο WorldSkills Europe, την πραγματοποίηση του Εθνικού Διαγωνισμού Δεξιοτήτων 2025 και τη συμμετοχή των νικητών του στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό EuroSkills 2025 στη Δανία».
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης οι διαγωνιζόμενοι του Εθνικού Διαγωνισμού και οι εμπειρογνώμονες που εκπροσώπησαν τη χώρα στο EuroSkills Δανίας μίλησαν για την εμπειρία τους και τη σημασία της συμμετοχής τους σε διοργανώσεις υψηλών απαιτήσεων, μεταφέροντας στο κοινό το πνεύμα συνεργασίας, προετοιμασίας και επαγγελματισμού που χαρακτήρισε την ελληνική αποστολή.
Η παρουσία της Ελλάδας στο EuroSkills αποτελεί απόδειξη ότι η χώρα μας έχει αποκτήσει σταθερό αποτύπωμα στον ευρωπαϊκό χάρτη των δεξιοτήτων. Η συμμετοχή στο «ευρωπαϊκό πρωτάθλημα» δεξιοτήτων αναδεικνύει την ικανότητα των ελληνικών αποστολών να διαγωνίζονται ισότιμα με κορυφαίες ευρωπαϊκές ομάδες, διευρύνει τις διεθνείς συνεργασίες και ανοίγει νέους ορίζοντες για τους νέους επαγγελματίες της ΕΕΚ. Αποτελεί μια σύγχρονη εθνική δήλωση ότι η Ελλάδα επενδύει ουσιαστικά στο ανθρώπινο δυναμικό της και προχωρά με αυτοπεποίθηση.
Στο επίκεντρο της τελετής βρέθηκαν οι απονομές των μεταλλίων του 2ου Εθνικού Διαγωνισμού Δεξιοτήτων προς τους διακριθέντες, καθώς και οι τιμητικές διακρίσεις για τους εκπροσώπους, τα μέλη και τους εμπειρογνώμονες που συντόνισαν τους Διαγωνισμούς καθώς και τα έπαθλα για τα μέλη της οργανωτικής, της επιστημονικής και της κριτικής επιτροπής που συνέβαλαν στην ελληνική συμμετοχή στο EuroSkills.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με δυναμική αισιοδοξίας για το μέλλον της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Ελλάδα και με την ανανέωση της επόμενης συνάντησης στον 3ο Εθνικό Διαγωνισμό Δεξιοτήτων και το EuroSkills 2027 στο Ντίσελντορφ, όπου η ελληνική αποστολή θα συνεχίσει με ενισχυμένη παρουσία και υψηλές φιλοδοξίες.




Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ενημερώνει ότι λόγω της έντονης κακοκαιρίας που πλήττει διάφορες περιοχές της χώρας, σήμερα παραμένουν κλειστές οι ακόλουθες σχολικές μονάδες, σύμφωνα με αποφάσεις των κατά τόπους δήμων, οι οποίοι έχουν και την ευθύνη για τη λειτουργία ή μη των σχολείων:
• Δήμος Ευρώτα Λακωνίας
• Δήμος Ζηρού
• Δήμος Κεντρικών Τζουμέρκων
• Δήμος Ερμιονίδας
• Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων
* 14ο Νηπιαγωγείο
* 14ο Δημοτικό Σχολείο
• Δήμος Διονύσου
• Δήμος Πεντέλης
• Δήμος Σπάτων – Αρτέμιδος
• Δήμος Γαλατά Πειραιά
• Δήμος Μεθάνων Πειραιά
• Δήμος Αγκιστρίου Πειραιά
Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και με όλους τους δήμους που αντιμετωπίζουν προβλήματα από τα έντονα καιρικά φαινόμενα.
Για οποιαδήποτε νεότερη ενημέρωση σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων, θα εκδίδονται άμεσα σχετικές ανακοινώσεις.

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 86 του ν. 4547/2018 (Α’ 102), όπως ισχύει, με την υπό στοιχεία 154842/Ε1/27-11-2025 (ΑΔΑ: ΕΞ4346ΝΚΠΔ-6ΥΠ) Ειδική Προκήρυξη, καλούνται οι εγγεγραμμένοι στους:
(α) τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης των Προκηρύξεων 1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023 του Α.Σ.Ε.Π., οι οποίοι δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ Γ΄1851/2024 (διορθ. σφάλματος Γ΄2024/2024), Γ΄ 2415 και Γ΄ 2416/2024, αντιστοίχως, όπως ισχύουν,
(β) προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β΄ και επικουρικούς της παρ. 4 του άρθρου 58 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13) υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) της Προκήρυξης 3ΕΑ/2025, οι οποίοι αναρτήθηκαν στον επίσημο διαδικτυακό τόπο της Ανεξάρτητης Αρχής του Α.Σ.Ε.Π.) και διαβιβάστηκαν αρμοδίως στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.,
μόνο των κλάδων/ειδικοτήτων που περιλαμβάνονται στα παραρτήματα της ως άνω Προκήρυξης, εφόσον το επιθυμούν, να υποβάλουν αίτηση, με βάση τα διαθέσιμα προς κάλυψη λειτουργικά κενά, όπως αυτά αναφέρονται στα παραρτήματα της ειδικής προκήρυξης, μέσω της διαδικτυακής πύλης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr), για πρόσληψή τους ως αναπληρωτών, πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες ή/και ομάδες σχολικών μονάδων ή ΚΕΔΑΣΥ, για το σχολικό έτος 2025-2026,
από την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου έως και τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου 2025
Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΔΩ

27-11-25 Ειδική πρόσκληση (2η) για την κάλυψη λειτουργικών κενών θέσεων μελών ΕΕΠ στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 86 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102), όπως ισχύει, καλεί με την αριθ. πρωτ. 154841/Ε4/27-11-2025 (ΑΔΑ: ΕΗΖΗ46ΝΚΠΔ-2Ι5) ειδική πρόσκληση:
α)τα μέλη ΕΕΠ κλάδου ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών, ΠΕ28-Φυσιοθεραπευτών και ΠΕ29-Εργασιοθεραπευτών-Εργοθεραπευτών που είναι εγγεγραμμένα στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Γ1΄ της 2ΕΑ/2025 και
β) τους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ87.02-Νοσηλευτικής που έχουν ενταχθεί στον τελικό αξιολογικό πίνακα κατάταξης Α΄ της προκήρυξης 2ΓΕ/2023 του ΑΣΕΠ σύμφωνα με το άρθρο 165 του ν. 4763/2020 (Α΄ 254) όπως ισχύει
να υποβάλουν αίτηση μέσω της διαδικτυακής πύλης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) (https://opsyd.sch.gr/) για πρόσληψη ως αναπληρωτές με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) για το διδακτικό έτος 2025-2026 σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, γενικής εκπαίδευσης και ΚΕΔΑΣΥ σύμφωνα με το Παράρτημα: Διαθέσιμα Κενά της πρόσκλησης.
Περαιτέρω προϋποθέσεις συμμετοχής στην παρούσα διαδικασία ορίζονται στην ανωτέρω πρόσκληση.
Η προθεσμία για την υποβολή αίτησης-δήλωσης περιοχών προτίμησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ορίζεται από την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου έως και την Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025.
Για τη διευκόλυνση των υποψηφίων είναι αναρτημένο σχετικό εγχειρίδιο οδηγιών στην ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr/
Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΔΩ
Ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης & Διά Βίου Μάθησης, κ. Κωνσταντίνος Βλάσης και ο Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.), καθηγητής κ. Εμμανουήλ Κουτούζης υπέγραψαν στις 24.11.2025 Πρωτόκολλο Συνεργασίας, μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.)
Παρόντες στην υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας ήταν, εκ μέρους της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ.), η Γενική Γραμματέας Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ., κα Όλγα Καφετζοπούλου, και εκ μέρους του Ε.Α.Π., το εξωτερικό μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης και Ανώτερος Εμπειρογνώμων σε θέματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Δια Βίου Μάθησης, κ. Λουκάς Ζαχείλας.
Σκοπός και αντικείμενο του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας είναι η επιστημονική, ερευνητική και εκπαιδευτική συνεργασία των δύο φορέων
1. στον σχεδιασμό και την υλοποίηση:
- επιμορφωτικών δράσεων προσαρμοσμένων στις ανάγκες και τις προτεραιότητες των δύο φορέων, όπως για παράδειγμα επιμορφωτικές δράσεις για Διευθυντές Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.)
- ερευνητικών εργασιών από μέρους του Ε.Α.Π. σε θέματα που άπτονται του θεσμού της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και ιδιαίτερα σε θέματα πιστοποίησης μη τυπικής και άτυπης μάθησης
- εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το διοικητικό προσωπικό των Σ.Α.Ε.Κ. (π.χ. διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, διασφάλιση ποιότητας, στρατηγικός και επιχειρησιακός σχεδιασμός, κ.ά.)
2. στην μεταφορά τεχνογνωσίας από την πλευρά του Ε.Α.Π. προς τη Γ.Γ. Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ. και τις εποπτευόμενες από αυτή Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), σε θέματα διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας σε δεξιότητες και επαγγέλματα
3. στον σχεδιασμό και την υποβολή προτάσεων για συμμετοχή σε εθνικά, ευρωπαϊκά και άλλα προγράμματα με ιδιαίτερη έμφαση σε Κέντρα Επαγγελματικής Αριστείας (CoVE – Centres of Vocational Excellence) και Μικροδιαπιστευτήρια (microcredentials)
4. στην εκπαίδευση καταρτιζόμενων των δημοσίων Σ.Α.Ε.Κ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε εργαστηριακούς χώρους και αίθουσες του Ε.Α.Π.
5, στην καθιέρωση υποτροφιών του Ε.Α.Π. σε συγκεκριμένο αριθμό αριστευσάντων καταρτιζόμενων των Σ.Α.Ε.Κ.
Για την παρακολούθηση της ορθής εκτέλεσης του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας συστήνεται «Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης», η οποία αποτελείται από: έναν (1) εκπρόσωπο της Γ.Γ. Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ. µε τον αναπληρωτή του και έναν (1) εκπρόσωπο του Ε.Α.Π., µε τον αναπληρωτή του.

